keuring arbeidsmiddelen, keuren arbeidsmiddelen, arbeidsmiddelen keuren, arbeidsmiddelen keuring, hagenkeuringen

Keuren arbeidsmiddelen

Wat kunt u dan verwachten en hoe ziet zo’n keuringsproces eruit?
Het keuren van alle soorten gereedschappen en arbeidsmiddelen zodat ze voldoen aan de wettelijk gestelde ARBO, VCA & ISO eisen vereist vakkundigheid en de juiste apparatuur. Dit klinkt als een lastig traject. Toch hoeft het keuringsproces niet ingewikkeld te verlopen.


De keuring van arbeidsmiddelen verloopt volgens de volgende stappen:

*Nadat u akkoord bent gegaan met onze vrijblijvende offerte, maken wij een afspraak met u over de datum, locatie en duur van de keuring.
 
*Wij kunnen met onze software alle gereedschappen en arbeidsmiddelen toe wijzen aan gebruikers, locaties, en afdelingen. Of dit nou klaslokalen zijn of bedrijfsbussen. Vooral bij de grotere bedrijven, instellingen en scholen is het een groot voordeel om een exacte locatie van de middelen inzichtelijk te hebben zodat er precies te zien is waar zich wat bevind. Wij bespreken dit met u voordat wij beginnen met keuren.


*Wij keuren de door u aangeboden schone gereedschappen en arbeidsmiddelen op de door u aangewezen locatie en altijd op een droge en veilige werkplek en verharde ondergrond.
 
*Elk item wordt voorzien van een uniek eigen keuringsnummer door middel van labels, stickers, stift, graveren of gebruiken het reeds bestaande registratiesysteem/aangebrachte keuringsnummer
 
*Wij keuren het item met een digitale apparatentester (bij elektrisch) en een visuele inspectie, de (eventuele) meetwaarden en constantering worden hierin opgeslagen.
 
*Het gekeurde item wordt voorzien van een goed- of afkeurings sticker waarop te zien is tot wanneer deze is gekeurd. Mocht een apparaat of arbeidsmiddel om wat voor reden dan ook afgekeurd worden en als dit ter plekke kan worden gemaakt, dan zullen wij overleggen met u en het apparaat of arbeidsmiddel eventueel herstellen zodat deze weer goedgekeurd word en u het apparaat weer kunt gebruiken.
 
*Op onze locatie worden de gegevens verwerkt met behulp van een speciaal software programma zodat een digitaal keuringsrapport wordt aangemaakt.
 
*Het complete digitale keuringsrapport (overzichtslijsten en per apparaat of arbeidsmiddel een afzonderlijk keuringscertificaat) ontvangt u digitaal via de mail in PDF zodat u bij een controle kunt aantonen dat de arbeidsmiddelen volgens de wettelijke gestelde NEN normen zijn gekeurd en tevens kunt u hiermee zien welke soorten arbeidsmiddelen u heeft en hoeveel u heeft. Dit voor uw eigen inventaris en eventueel voor verzekeringsmaatschappijen.
 
*Wij maken een keuringsplanning aan en informeren u minimaal één maand van tevoren, wanneer de arbeidsmiddelen opnieuw moeten worden gekeurd. Op deze manier heeft u er zelf geen omkijken meer naar.


Wat te doen met reparaties?

Bij de keuringen komen vaak ook (kleine) reparaties naar voren, denk bijvoorbeeld aan stekkers en aansluitsnoeren. Deze kleine reparaties kunnen wij vaak per direct uitvoeren, hierdoor kunnen deze arbeidsmiddelen gelijk meegenomen worden in de keuringen en bent u deze niet lang kwijt. Mocht dit bij een keuringsobject het geval zijn, bespreken wij dit uiteraard eerst met u voordat wij een handeling uitvoeren. Tevens krijgt u altijd een document waarop staat welke arbeidsmiddelen zijn gerepareerd en wat er is vervangen.


Wat te doen met afgekeurde arbeidsmiddelen

Wanneer arbeidsmiddelen afgekeurd worden, houden wij deze apart. Deze mogen zich dan niet meer op de werkplek bevinden. Wanneer er apparaten of arbeidsmiddelen afgekeurd worden, zullen wij een duidelijke rode afkeursticker bevestigen en eventueel de aansluiting (stekker) uit het stopcontact halen en hier ook een afkeursticker op bevestigen. Tevens krijgt u een document met welke apparaten of arbeidsmiddelen er afgekeurd zijn.


Wat als u vragen heeft?

Heeft u voor of tijdens de keuring ergens vragen over, dan kunt u ons altijd aanspreken of bellen. Wij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 06-14068762 en helpen u graag. Maar ook als u liever een e-mail of whatsapp stuurt, zijn wij goed bereikbaar en streven wij er naar om zo snel mogelijk antwoord te geven.

Nazorg


Ook na de keuring van uw gereedschappen en/of arbeidsmiddelen kunt u rekenen op de beste service van Hagenkeuringen. Wij zullen ongeveer 1 maand voordat de keuring van uw arbeidsmiddelen afloopt, contact met u opnemen, via email of telefonisch, en aangeven dat de keuringsdatum van uw arbeidsmiddelen bijna ten einde is. U mag ons ten alle tijden altijd bellen voor advies of om een vraag te stellen. Wij willen de klant immers graag tevreden houden.

Online registratie

Ook kunnen wij u een online registratiesysteem aanbieden waar u ten alle tijden kunt inloggen met een eigen inlogcode en al uw arbeidsmiddelen kunt inzien inclusief certificaten. 
De kosten hiervan zijn voor 1 jaar en per aanvraag verschillend. 

Apparatuur

Voor onze keuringen worden bewezen meetapparatuur gebruikt zoals de Nieaf-Smitt SafetyPAT 3140. Dit unieke apparaat is ontwikkeld om op locatie snel arbeidsmiddelen professioneel te testen en te rapporteren.
Deze word elk jaar gekalibreerd zodat deze altijd de juiste waardes aangeeft.
Mocht u het keuringscertificaat van ons geijkte apparaat in willen zien kunt u dit altijd aan ons vragen, wij sturen deze graag naar u toe.



Professionele en betaalbare onafhankelijke keurmeester inhuren?


Bent u op zoek naar een vakkundige onafhankelijke keurmeester voor het keuren van uw gereedschappen en arbeidsmiddelen? Bel dan snel 06–14068762 of vraag een vrijblijvende offerte aan!

Ook voor andere soorten van advies met betrekking tot uw gereedschappen en arbeidsmiddelen kunt u altijd bellen of een email sturen.